Erger jij je ook zo aan de gebreken, bijvoorbeeld achterstallig onderhoud of schimmel, in jouw kamer of woning? Dat snappen wij maar al te goed. Onderhoudsgebreken die aanwezig zijn in je kamer of woning, dient de verhuurder in de meeste gevallen te herstellen, tenzij het gaat om kleine gebreken. Gebreken die wij vaak tegenkomen zijn schimmel-, vochtplekken, houtrot of het ontbreken van ventilatie in de toiletruimte. Herkenbaar?
Door middel van een brief maken wij de verhuurder attent op de gebreken en vragen wij om herstel. In het gunstigste geval zou de verhuurder het direct herstellen, wanneer dit niet gebeurt gaan wij er voor zorgen dat de huur tijdelijk wordt verlaagd zodat de verhuurder zich genoodzaakt voelt het gebrek zo snel mogelijk op te lossen. Wanneer de verhuurder dit heeft gedaan zal de huurpijs weer terug gaan naar de originele huurprijs.
Na herstel van de gebreken zullen we onderzoeken of de huur redelijk is of dat de huur definitief kan worden verlaagd.